BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 3, 2010

nampak alim, tapi couple....

Kekadang, kita lihat seorang lelaki yang berdua-duaan dengan perempuan yang bukan mahramnya di tempat yang tersembunyi...apa tanggapan kita ketika itu? Sudah tentu kita berfikiran bahawa mereka melakukan maksiat dan melampaui batas-batas syariat Allah...So, bagaimana pula kalau pasangan tersebut terdiri daripada orang yang berilmu agama yang tinggi?? Ish2...susah nak jawab nie...Dan saya berpendapat ramai yang tidak berani menegur pasangan tersebut...Seorang wanita yang solehah sepatutnya menjaga batas-batas pergaulan biarpun ketika mereka berdating, mereka tidak berpegangan tangan...tapi, kita sudah sedia maklum bahawa wanita itu boleh menimbulkan fitnah.ke masjid pun,perlu dteliti sm ada timbul fitnah @tidak..
inikan pula kluar ke tempat y tdk ada kepentingan y utama.
mungkin kebanyakan kita menghormati student dr skul agm krn ilmu & prsonalitinya.....namun, kita mesti ingat bahawa ilmu itu tidak menjamin petunjuk dari Allah.
dan perlu d ingat...iman yang benar akan terzahir melalui perbuatan.seperkara lagi, sesungguhnya solat itu dapat mencegah kita daripada melakukan kemungkaran..So, bagaimana mungkin seorang soleh & solehah yang tidak henti2 solat, akan melakukan perkara sedemikian KECUALI amalan tersebut tidak titerima oleh Allah..
'wehdatul fiqh,wehdatul amal'
kita sepatutnya menjauhi perkara yang d larang spy kita terpilih utk menerima petunjukNYA...
"Sesungguhnya kamu tidak akan dapat memberi petunjuk kepada orang yang kamu kasihi,tetapi Allah memberi petunjuk kepda orang yang d kehendakiNYA,dan Allah lebih mengetahui orang2 yang mahu menerima petunjuk."(Al-Qashah:56)
wallahua'lam...

0 comments: